Azt ma már szinte mindenki tudja, hogy nem hatékony az a hagyományos oktatási módszer, amikor a tanár a tábla előtt állva egyedül végigmondja a tananyagot és a gyerekek csak passzív hallgatóként ülik végig az órát.
Egyre több tanteremben látni, hogy nem sorokban, hanem kis csoportokban egymás felé fordítva állnak a gyerekek asztalai. A terem átrendezése azonban önmagában még nem jelenti azt, hogy valódi csoportos tanulás folyik.
A Tág Világ oktatási módszertanának alapköve a csoportos, az úgynevezett kooperatív tanulás.
Ez a módszertan a gyerekek közötti együttműködést helyezi középpontba – és ezzel egy életre felkészíti őket a másokkal való közös munkára. Megtanítja, hogy jobban figyeljenek egymásra és egymás ötleteire, rájönnek arra is, hogy a csoport akkor halad igazán jól, ha az adott feladatban ügyesebbek segítik a gyengébbeket. A tudatos kooperatív tanítás gondosan kialakított módszereken és feladatokon alapul, hiszen elkerülendő, hogy minden feladatot a legügyesebbek vagy legszorgalmasabbak csináljanak meg, míg mások potyautasként esetleg elblicceljék a munkát. Gondosan eltervezett feladat struktúrák és szereposztások segítenek abban, hogy valamennyi gyerek kivegye a részét és olyan feladatokat is vállaljon, amiben esetleg kevésbé ügyes. Így például a csendes gyerekből is lesz időnként szóvivő, miközben a „nagy dumások” is kapnak olyan feladatokat, amikor jobban a háttérbe húzódva kell kitartóan szorgoskodniuk. És természetesen vannak azért egyéni feladatok és felmérők is, így az egyéni teljesítmény is jól mérhető marad.