A kislányom, Laura nagyon kreatív, imád rajzolni, szeret kézműveskedni. Abszolút vizuális típus. Mivel már a nagyfiam révén ismertük a Tág Világ programot, tudtam, hogy ezt a képességét, érdeklődését maximálisan támogatja az a holisztikus, komplex módszer, ahogy itt tanulnak a gyerekek.
Nyílt óra látogatásokkor a termek falain mind-mind a gyerekek csodálatos munkái szerepeltek, és nem alma-, virág-csendéletekre kell gondolni, vagy a hagyományos rajz/technika órákon megszokott témákra (pl. bögre) – az tükröződött a környezetből, hogy itt minden a közösen éppen feldolgozott témakörhöz (mesék világa, a Föld kontinensei, honfoglalás) kapcsolódik, tartalmilag is plusz ismeretanyagot képvisel, miközben a legsokoldalúbb technikákkal kísérleteznek a gyerekek. Ilyen inspiráló környezetben öröm a tanulás.
A másik dolog, ami számomra nagyon fontos volt, az a gyerekek egymásra figyelése. Minden olyan alkalommal, amikor lehetőségünk volt az osztályokat munka közben, közösségként látni, a legszembetűnőbb az volt, hogy milyen szeretettel, megértéssel és vidámsággal fordulnak egymás felé a gyerekek. Mindenki egyformán szerepet kapott, mindenki magabiztosnak, lazának tűnt, együttműködőnek és nyitottnak. Biztos vagyok benne, hogy egy ilyen támogató, elfogadó közeg a bátortalanabbaknak is lendületet ad. A kevésbé verbális típusok is sikerélményeket szereznek, a tehetségesek tovább fejlődnek.
Ahogy említettem, Laura élvezi a művészkedést, főleg a vizuális területen, de például a színjátszásban, szóbeli előadásban eleinte félénkebb volt, mára azonban teljesen megnyílt, jól érzi magát ilyen helyzetekben is, és ez szerintem mindenképpen a kooperatív módszereknek és a játékosságnak köszönhető, ahogy itt dolgoznak.
Van még egy szempont, ami nekem személy szerint különösen fontos, és szerintem a mai világban nagyon lényeges egy lány számára, és amiben szerintem a Tág Világ program megközelítése nagyon egyedülálló – az egyenlőség és az emberi jogaink ismerete! Ugyanis itt a Tág Világban olyan dolgokkal is foglalkoznak a gyerekek, mint például a nemek közötti esélyegyenlőség, van szó arról, mit tartunk fiúsnak, lányosnak, vajon miért van ez, mit várunk el a fiúktól és a lányoktól, helyes-e erről ilyen keretek között gondolkodni vagy korlátoz-e bennünket. Biztos vagyok benne, hogy azok a kislányok, akik a Tág Világba járnak, biztosan és magabiztosan érvényesülni fognak egy olyan társadalomban is, ahol a fiúknak lehet, hogy könnyebb, mert itt ugyanúgy döntéshozók, abszolút egyenrangúak, ha akarnak legóznak, ha akarnak fociznak, ha akarnak táncolnak, ha akarnak, gyöngyöt fűznek. Hermiónékról és Helkákról olvasnak, Áprád-házi Szent Erzsébetről tanulnak, és nagyon-nagyon jó viszonyban vannak a fiúkkal!
Szóval, hajrá lányok – a Tág Világ nagyszerű élményekkel, kalandokkal vár Titeket is!